Elin Jonasson

Kategori: Veckans träningar

Veckans träningar v.33

Hej! Nu är jag tillbaka med "veckans träningar" efter ett kort uppehåll. Med ens inte en vecka kvar till SM är jag galet osäker på min träning. Just nu vill jag bara ha en profisig tränare som vet exakt hur man ska göra, för det är så svårt! Hur ska man förbereda sig? Explosiva övningar? Tunga luft på gymmet? Snabba lopp? Det är så otroligt mycket som snurrar i min lilla skalle. Men jag gör det bästa av situvationen och laddar upp det sista. Styrkekram!

Måndag
Extremt ont i ryggen efter helgens tävling, så bara 3 km jogg i lugnt tempo.

Tisdag
Kast och styrka. Gick otroligt bra för jag fick några nya tips att tänka på!!

Onsdag
Backträning & explosiva övningar 

Torsdag
Gymmet, frivändningar, knäböj och bänkpress. Följde mitt träningsprogram och stege

Fredag
Vila, en dag innan tävling

Lördag
Tävlingsdags!! Kräftspelen 2015 :)

Söndag
Vila, men en promenad på 40 min och lite styrka

Veckans träningar

Förra veckan var en bra träningsvecka! Veckan slutade perfekt med träningsläger och massa ny lärdom! :)

Måndag
Pass 1
Sprint - Gräslöpning, styrka, spänst, häckhopp

Tisdag
Pass 1
1 mil cykling, genomblödning

Pass 2
Kast - Slägga & Styrka

Onsdag
Pass 1
Gymmet - Armar, mage, baksida & rygg 

Torsdag
Pass 1
Träningsläger - Kondition, uthållighet, lekar, styrka, spänst & sammarbetsövningar
Stafetter, "skidskytteträning" och styrkebingo

Fredag
Pass 1 - Reaktionsövningar, starter, löpskolning
Reagera i olika positioner och  10,20,30m's starter x3

Lördag
Pass 1 - Kast och intervaller
Kastade slägga och sprang 200m's intervaller - 200x3x3, 2 minuters vila

Söndag
Pass 1 - Stegringar, kordination, sammarbete och lekar
Stegingar - Snabba 30, 60, 100, 120 & 150m med ganska lång vila, kordinationsövningar i ringar, lekar och sammarbete med de andra

Veckans träningar

Det var uppskattat att jag skrev som "Veckans träningar" vilket var kul! Jag tänkte det kunde bli en liten tradition, alltså att jag berättar lite kort om alla pass jag gjort i veckan. Jag hade tänkt göra så varje vecka, i alla fall under sommarlovet! Om det inter blir för tjatigt förståss :) Här ser ni min träningsvecka! 8 eller 10 pass beroende på hur man ser det :) Kram

 

Måndag

Eftermiddag
Sprint - Starter, slädlöpning, spänst, smidighet & styrka

Tisdag

Förmiddag
Backträning - Spänstövningar i uppförsbacke & intervaller i lätt uppförbacke med gång vila (4x140x2)

Eftermiddag
Kast - Slägga och styrka

Onsdag

Förmiddag 
Gymmet - Explosiva övningar med skivstång & armar

Torsdag

Förmiddag
Jogg - Löprunda för att få genomblödning och lindra träningsvärken

Eftermiddag
Gymmet - Helkroppsövningar & mage, rygg & benstyrka

Fredag

Förmiddag 
Kast - Slägga och kulkast

Lördag

Vila men gick en powerwalk

Söndag

Förmiddag
5 km jogg och stretch

Eftermiddag 
4 km PW och styrka

Upp